thoughts

Bra sätt att samla pengar!

- Samla femtioöringar eller enkronor. Femmor och tior blir snabbt mycket pengar och man vill snabbt växla till hundralappar. Enkronor och femtioöringar blir liksom sakta men säkert högre summor. Jag själv sparar femtioöringar, och är uppe i 25 kronor på bara några veckor.

- Panta burkar. Det blir lite i taget, precis som ovanstående. Nu innan jag ska iväg och sova hos Linda så ska jag iväg och panta burkar för närmare trettio kronor. Vad brukar man säga? Pengar rullar in som det ska, det går bra nu

- Sitt barnvakt! Lättförtjänta pengar om du har släkt eller grannar som behöver hjälp någon kväll :)

- Sälj tidningar. Gör som jag och tjäna några hundralappar per helg. Ganska tråkigt men det går fort om man är van!

- Småslantar. Fråga dina föräldrar om du kan få det lilla som blev över när du var och handlade mjölk på affären. Det blir en hel del på lång sikt.

Det var nog allt jag hade att komma med just nu. Lycka till med samlandet folks :)<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0